New York Times took 16 days to correct major mistake in Planned Parenthood reporting

New York Times took 16 days to correct major mistake in Planned Parenthood reporting

The New York Times took more than two weeks to correct a glaring error in a report detailing efforts by Planned Parenthood to stanch the flow of undercover videos from a pro-life activist group.

The Times originally reported on July 21 that the Center for Medical Progress, the group behind a series of secretly recorded tapes showing Planned Parenthood affiliates discussing compensation for organs salvaged from the remains of aborted children, released it full, unedited footage only after the nation’s largest provider of abortions had “complained of selective, misleading editing.”

This is not true.

The pro-life group has from the very beginning made all of its raw footage available online. The Center for Medical Progress has also provided complete video transcripts for each video.

Continue reading →


Commenting Policy

We have no tolerance for comments containing violence, racism, vulgarity, profanity, all caps, or discourteous behavior. Thank you for partnering with us to maintain a courteous and useful public environment where we can engage in reasonable discourse.

You may use HTML in your comments. Feel free to review the full list of allowed HTML here.